نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
دلایل تمجید كم‌ سابقه و تمام قد لشكر كهنه‌ سواران یووه از نقل و انتقالات تابستانی

دلایل تمجید كم‌ سابقه و تمام قد لشكر كهنه‌ سواران یووه از نقل و انتقالات تابستانی

با اینكه هنوز فایل نهایی نقل و انتقالات تابستان 2017 داخل كشوی كمد بایگانی باشگاه گذاشته نشده و فرصت باقیمانده می‌تواند هر اتفاق تلخ و شیرین دیگری را دقم بزند اما بازار زمزمه‌های انتقادی از سیاست‌های باشگاه در این ماركت كمابیش داغ است. مرور دیدگاه‌های ستارگان پیشكسوت یووه اما درست در نقطه مقابل این دست از شكایت‌ها و گله‌‌هاست.

 

**********

 

فابریتزیو میكولی مهاجم سابق یووه در دهه 2000 كه دو سال پیش و در 35 سالگی همراه با باشگاه «Birkirkara»‌ مالت از دنیای فوتبال خداحافظی كرد، در گفتگو با رادیو «Kiss Kiss’s microphones» با تمجید از یووه به خاطر خرید ستاره برزیلی بایرن‌مونیخ اینگونه برای رقبای یووه خط و نشان كشید:

 

یوونتوس مطمئناً همچنان تیم مورد علاقه من در فوتبال ایتالیا است و من همه خبرهای باشگاه را دنبال می‌كنم. به همین خاطر است كه معتقدم داگلاس كاستا یكی از قوی‌ترین خریدهای این فصل رقابت‌های سری A است و این انتقال می‌تواند رویدادی ناگوار برای «آنتی یوونتوسی‌های» ایتالیا باشد؛ چراكه یووه با این ترانسفر همچنان قوی مانده و تیم‌های مثل ناپولی و سایر مدعیان باید خودشان را آماده مبارزه و رقابتی سخت برای فتح اسكودتو با یووه كنند.

 

**********

 

آلدو سرِنا مهاجم نامدار اواسط دهه هشتاد میلادی باشگاه یووه هم در گفتگو با رادیو «Sportiva» نیز برنادسكی را شاه‌ماهی یووه در صید تابستانی‌اش می‌داند و در ادامه نیز هواداران فیورنتینا و شاید تمام تیم‌های دنیا را میهمان جمله‌ای طلایی می‌كند:

 

پروژه انتقال برنادسكی به یووه یك برگ برنده و خریدی برای قهرمان ماندن بوده است. او اگر قدر خودش را بداند، تمام قابلیت‌های موردنیاز برای ستاره شدن را دارد. یوونتوس باشگاهی است كه معمولاً بهترین عملكرد را در نقل و انتقالات دارد. من به شدت معتقدم حضور برنادسكی در زمین می‌تواند باعث افزایش فضای حركتی و بهبود كیفیت بازیكنی مثل دیبالا نیز بشود. خبر ناراحتی هواداران ویولا از رفتن او را در رسانه‌ها دنبال كرده‌ام اما آنها نباید فراموش كنند: «در فوتبال مدرن هیچ راهی برای نگه داشتن جواهرات در باشگاه‌ها وجود ندارد.»

 

**********

 

كریستین ویه‌ری مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و یووه در فصل 1997‐1996 هم در گفتگو با «SKY» به آنالیز بیانكونری پرداخته و در آن بیشتر از هر چیز برنادسكی را در كانون توجهاتش قرار داده و می‌گوید:

 

برنادسكی یكی از بهترین بازیكنان جوان حال حاضر فوتبال جهان است! یووه با خرید او وینگری قدرتمند به نام كاستا نشان داد كه چقدر كارش را در كارزار نقل و انتقالات تابستانی بلد است. روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی كه با دیدن این ترانسفرها همچنان مشغول غر زدن به یووه هستند احتمالاً چیز زیادی از فوتبال نمی‌دانند.

 

**********

 

چیرو فرارا سرمربی 50 ساله باشگاه « Wuhan Zall» چین هم كه خاطرات حضور 12 ساله‌اش در یوو به عنوان بازیكن و سرمربی هنوز در خاطر طرفداران بیانكونری مانده، پس از شكست دو بر یك یووه مقابل بارسلونا به «tuttojuve» چنین می‌گوید:

 

بر خلاف تصور اولیه‌ام شخصیت و توانمندی شزنی در دیدار مقابل بارسا آنقدر جالب‌توجه بود كه نمی‌توان لب به تحسین او نگشود. نمایش موفق بنتاكور هم مرا حسابی به او امیدوار كرد. در این بین نباید از تكنیك بازیكنان اهل آمریكای جنوبی یووه به خصوص در نیمه دوم بازی به راحتی گذشت؛ نمایشی كه به خوبی بارسا را مقهور خودش كرده بود. خلاصه آنكه نبرد دوستانه دو غول فوتبال دنیا را می‌توان اینگونه تحلیل كرد كه نیمه اول نبرد بارسلونا با بازیكنان ذخیره یووه و نیمه دوم مبارزه یوونتوس با ذخیره‌های بارسلونا بود.

 

**********

 

السیو تاكیناردی مدافع مستحكم سالهای نه‌چندان دور یووه در گفتگو با «tuttojuve» ضمن تمجید از خرید برزیلی بیانكونری یك پیشنهاد ویژه نیز برای جذب بازیكن در خط دفاعی یووه معرفی می‌كند:

 

من واقعاً به سبك بازی داگلاس كاستا علاقه‌مندم. حیف بود بازیكنی مثل او فرصت بازی در لیگ ایتالیا را به دست نیاورد. او در تقابل‌های نفر به نفر می‌داند از چه راهی و چگونه بهترین تصمیم را بگیرد. انعطاف‌پذیری و سرعت او بی‌نظیر است. اما به نظر می‌رسد با توجه به داشته‌های یووه در خط دفاعی، نیاز به یك دفاع قدرتمند در هنگام تحت فشار قرار گرفتن تیم به شدت نیاز است. من برای پر كردن این خلأ «استفان ده‌فری» مدافع هلندی لاتزیو را به یووه پیشنهاد می‌كنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: